- 1 Мені здається, що моя дитина навчатиметься гірше за інших дітей.
- Я побоююся, що моя дитина часто ображатиме інших дітей.
- На мій погляд, чотири уроки — це непомірне навантаження на малюка.
- Важко бути впевненим, що вчителі молодших класів добре розуміють дітей.
- Дитина може спокійно вчитися тільки в тому випадку, коли вчителька — його рідна мати.
- Важко уявити, що першокласник може швидко навчитися читати, писати, рахувати.
- Мені здається, що діти в цьому віці ще не здатні дружити.
- Боюся навіть думати про те, що моя дитина обходитиметься без денного сну.
- Моя дитина часто плаче, коли до неї звертається доросла незнайома людина.
- Моя дитина ніколи не ходила у дитячий садок і весь час проводила з матусею.
- Початкова школа, на мою думку, рідко здатна навчити чогось дитину.
- Я побоююся, що однокласники глузуватимуть з моєї дитини.
- Мій матюк значно слабший за своїх однолітків.
- Боюся, вчителька не зможе правильно оцінити успіхи кожної дитини.
- Моя дитина часто каже: «Мамо, ми підемо до школи разом!»
Впишіть свої відповіді в таблицю: якщо ви згодні з твердженням, поставте хрестик у клітинці, якщо не згодні — залиште її порожньою
I | II | III | IV | V |
1) | 2) | 3) | 4) | 5) |
6) | 7) | 8) | 9) | 10) |
7) | 12) | 13) | 14) | 15) |
Усього |
А тепер підрахуйте, скільки хрестиків з’явилося у кожному стовпчику і яка сума.
- до 4 балів – це означає, що у вас є підстави оптимістично чекати 1 вересня (Ви самі достатньо готові до шкільного життя вашої дитини);
- 5—10 балів — краще підготуватися до можливих труднощів заздалегідь;
- 10 балів і більше — було б непогано порадитися з дитячим психологом.
А тепер звернімо увагу на те, у яких стовпчиках 2 чи 3 хрестика.
- необхідно більше займатися іграми і завданнями, які розвивають
пам’ять, увагу, тонку моторику.
- необхідно звернути увагу на те, чи вміє ваша дитина спілкуватися з іншими дітьми.
- передбачаються труднощі, пов’язані зі здоров’ям дитини, але ще є час для загартування та спеціальних процедур.
- єпобоювання, що дитина не знайде контакту з учителем,треба пограти з дитиною в сюжетно-рольові ігри за шкільною тематикою.
- дитина дуже прив’язана до матері, може, краще віддати її в клас із малою наповненістю чи зовсім перенести вступ до школи на один рік.
У будь-якому випадку корисно пограти з дитиною у школу.
Для того, щоб ви могли самі оцінити підготовленість дитини, пропонуємо вам невеликий тест.
Чи готова дитина до школи?
- Чи хоче ваша дитина йти до школи?
- Чи думає ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається й навчатися буде цікаво?
- Чи може ваша дитина самостійно сидіти над якоюсь справою, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин (наприклад, збирати конструктор)?
- Чи ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться?
- Чи вміє ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п’яти речень?
- Чи може ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?
- Чи вміє вона відміняти іменники за числами?
- Чи вміє ваша дитина читати по складах або цілими словами?
- Чи вміє ваша дитина рахувати до 10 і назад?
- Чи може вона розв’язувати прості задачі на віднімання й додавання одиниці?
- Чи правильно, що ваша дитина має тверду руку?
- Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?
- Чи може ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)?
- Чи може вона зібрати пазли з п’яти частин за хвилину?
- Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?
- Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словам овочі: помідори, морква, цибуля)?
- Чи любить ваша дитина самостійно працювати — малювати, збирати мозаїку тощо?
- Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?
Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту’. Отже, якщо їх:
15—18 — дитина готова йти до школи. Ви недарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати;
10—14 — ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, азапитання, на які ви відповіли «ні», підкажуть вам, над чим іще потрібно попрацювати;
9 і менше — почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє. Результати можуть вас розчарувати. Але пам’ятайте, що всі ми — учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до школи — це комплекс здібностей, що піддаються корекції.