Починаємо читати з “Ребус – методом” | Лебединський ЗДО (ясла-садок) «Ромашка»
browser icon
Ви використовуєте стару версію вашого браузера . Будь ласка, оновіть ваш браузер!
Використання застарілого браузера робить ваш комп'ютер вразливим. Для безпечнішої та швидшої роботи, будь ласка, оновіть ваш браузер зараз або спробуйте використати інший браузер.

Починаємо читати з “Ребус – методом”

Posted by on 09.04.2021

Як швидко опанувати це просте й водночас складне мистецтво? Як зацікавити дитину епохи цифрових технологій «нудним» процесом поєднання літер і складів? “Ребус-метод” дозволяє вивчити читанню будь-яку дитину. Завдяки веселій грі, вона починає читати буквально за 10 хвилин після початку навчання. Спершу картинками, а не літерами — але вона вже читає, і цей процес їй подобається.

 «Ребус-метод» ґрунтується на впізнаванні картинок (що так важливо для сучасної людини) та повторюванні перших складів слів, що їх ці картинки позначають. Так-так, це справжнісінький ребус!

Аби зрозуміти звуковий принцип нашої гри, слід всі наведені завдання виконувати вголос, гучно й ритмічно. Дитина ще не вміє читати і літер не знає, а отже здатна орієнтуватися лише на вголос вимовлені звуки й слова.

У нас всього два правила:

1. Від слова ми беремо лише перший звуковий склад

Зайвими будуть докладні пояснення. Усе що слід зробити, це розбірливо й ритмічно, ніби віршики, продемонструвати малюкові кілька прикладів:

Маска — МА
Вафля — ВА
Кошик — КО
Ложка — ЛО
Листя — ЛИ
Лійка — …

Тут можна ненадовго призупинитися, запрошуючи дитину пограти. Але зволікати не слід, і ми продовжуємо:

Ремінь — РЕ
Келих — …
Око — О
Їжа — …

Можна погратися словами, а можна й іменами:

Ваня — ВА
Таня — ТА
Соня — СО
Тоня — ТО.
Ігор — І
Уля — У

П’ять хвилин веселих тренувань минуло і учень готовий до другого правила:

2. З декількох слів гучно й ритмічно вимовлених вголос одне за одним, ми виділяємо лише перші їх склади і дослухаємось, яке нове слово у нас вийшло

Так само без пояснень ми читаємо віршик:

Маска-маска — МА-МА
Кошик, ложка — КО-ЛО
Кактус-шапка — КА-ША
Маска-шапка — МА-…
Вафля-заєць — ВА-…
Кошик-заєць — …

Подумаєш два слова! Втримаймо відразу три!

Кошик-робот-вафля — КО-РО-ВА
Кошик-робот-напій — …
Кактус-листя-напій — …
Дим-тигр-напій — …

Виявляється можемо і три! З чотирма буде складніше, їх в пам’яті важко втримати й шестирічкам:

Півень-рак-місяць-дах — …
Бантик-рак-бантик-нитки — …
Ангел-напій-напій-сито — …
Бантик-танк-ремінь-яблуко — …

Важко. Діти забувають слова, плутаються, намагаються вгадати. Дається взнаки брак концентрації уваги, невміння зосередитись. Можна було б зупинитися на розвитку цих якостей і продовжити тренування. Та облишмо це і допоможемо їм картинками. Вони слугуватимуть зоровою опорою:

Із появою зорових образів починається процес справжнього читання. Ми ще не читаємо по літерах, але вже читаємо! Скільки це у нас забрало? У десять вклалися.

Переваги “Ребус – методу”

 

  • Дитина швидко навчається. Перші результати вже зараз. Є чим похвалитися, є за що похвалити. Навчання не потребує надмірних часових витрат, і у малюка точно залишиться час побігати на вулиці і погратися вдома.
  • Швидкий прорив від «Би-А» до «БА». «Миша» — це «ми — ша», а не «ем — и — ше — а». Не треба витрачати зайвих нервів на багатогодинні пояснення. У процесі гри все відбувається саме собою. Нерви здорові. Ваші та вашого малюка.
  • Зрозумілий кожному. Нічого не треба пояснювати. Роль вчителя у «Ребус-методі» зводиться до простих дій. Жодних довгих пояснень, жодних підготовчих етапів. Нема потреби робити з навчання розвагу, тільки б зацікавити дітей. Вони достатньо захоплені самим процесом читання і цей процес їм подобається.
  • Досвід років. Українському «Ребус-методу» лише рік, але сама методика народилася десятиріччя тому.
  • Розвиває слух, відчуття ритму, концентрацію уваги та мовлення. Після занять батьки відзначають прогрес у мовленнєвих навичках своїх дітей. Граючись вдвох, ви спонукаєте дитину говорити чіткіше. Не раз згадують, що дитина після навчання легко та безпомилково розбирає на слух те чи інше слово по окремих літерах. Загадуючи ребуси вам, вона стежить, чи розуміють її, старається бути почутою.
  • Прорахована складність. Навантаження зростає поступово, дитина не перенапружується, щоразу долаючи трошечки вищий щабель складності, а отже й цікавості. І вам не треба докладати зусиль, намагаючись зацікавити її грою.

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *