Систематичне проведення ранкової гімнастики має позитивний вплив на організм дитини і високий оздоровчий ефект:
• підготовка організму до навантаження протягом дня;
• збудження нервової системи та кори головного мозку дітей після сну;
• підвищення реактивності всієї центральної нервової системи;
• активізація діяльності внутрішніх органів і систем:
поглиблення дихання;
підсилення кровообігу;
поліпшення обміну речовин;
• підвищення емоційного та життєвого тонусу дитини;
• формування правильної постави;
• розвиток уваги тощо.
Імпульси, що поступають до головного мозку дитини під час ранкової гімнастики від усіх рецепторів — зорового, слухового, опорно-рухового, шкірного — покращують стан організму в цілому.
У дітей після кожного заняття зникає сонливість, виникає відчуття бадьорості, суттєво підвищується працездатність та настрій.
Окрім оздоровчого значення, ранкова гімнастика має ще й виховне. Систематичне її проведення формує у дітей звичку щодня робити фізичні вправи, організовано починати свій день, узгоджено діяти в колективі, бути цілеспрямованим, уважним, витриманим. Варто зауважити, що щоденне виконання певних комплексів фізичних вправ сприяє:
• вдосконаленню рухових здібностей дітей;
• розвитку таких фізичний якостей, як сила, спритність, гнучкість;
• поліпшенню роботи координаційних механізмів;
• набуттю знань з фізичної культури.
Ранкову гімнастику в ДНЗ “Ромашка” проводимо із дітьми усіх вікових груп щоденно перед сніданком за затвердженим керівником дошкільного закладу графіком.
Урізноманітнюємо ранкову гімнастику за допомогою введення елементів різних видів гімнастики, масажу і самомасажу. Це дає змогу сформувати у дітей емоційно-ціннісне ставлення до себе, уміння та навички оздоровлення й відновлення власного організму. До того ж таким чином дошкільники закріплюють знання про власний організм та здоровий спосіб життя.