Опитувальник для самостійного визначення батьками рівня готовності дитини до шкільного навчання | Лебединський ЗДО (ясла-садок) «Ромашка»
browser icon
Ви використовуєте стару версію вашого браузера . Будь ласка, оновіть ваш браузер!
Використання застарілого браузера робить ваш комп'ютер вразливим. Для безпечнішої та швидшої роботи, будь ласка, оновіть ваш браузер зараз або спробуйте використати інший браузер.

Опитувальник для самостійного визначення батьками рівня готовності дитини до шкільного навчання

Posted by on 10.10.2017

Шановні батьки!

Пропонуємо вам самостійно визначити, наскільки ваша дитина готова до вступу до шко­ли. Ваші відверті відповіді на запитання опитувальника допоможуть запобігти можливим про­блемам на початковому етапі навчання дитини у школі.

Звертаємо вашу увагу на те, що всі перераховані знання та вміння є не обов’язковими, а лише бажаними. Пам’ятайте: дитина не має володіти всіма без винятку переліченими харак­теристиками та навичками.

Окрім відповідей «так» або «ні», на запитання опитувальника можна відповідати «за­вжди», «інколи», «часто», «зрідка», «ніколи».

Побутовий досвід дитини:

  • Чи доводилося дитині супроводжувати вас на пошту, у банк?
  • Чи їздили ви разом з нею громадським транспортом?
  • Чи виявляє дитина сталий інтерес до якої-небудь діяльності, чи має хобі?
  • Чи маєте ви змогу регулярно читати дитині книжки чи розповідати історії? Чи уважно й залюбки вона слухає, коли ви читаєте їй уголос?
  • Чи виникає у дитини бажання переглядати книжки самостійно? Чи проявляє вона ін­терес до читання?
  • Чи запитує дитина, що означають ті чи ті слова?

Початкові знання з різних сфер:

  • Чи орієнтується дитина в основних просторових поняттях (правий-лівий, зверху-зни­зу), чи розрізняє величини (великий-малий, довгий-короткий тощо)
  • Чи розуміє дитина найпростіші принципи класифікації, наприклад: знайти серед кількох картинок одну «зайву» або назвати речі, які можуть котитися, а які не можуть тощо?
  • Чи може дитина втримати в пам’яті й виконати, принаймні, три вказівки?
  • Чи може дитина назвати більшість літер абетки?

Комунікативні вміння:

  • Чи бере дитина участь в іграх інших дітей, чи ділиться з ними іграшками?
  • Чи дотримується вона черги, коли цього потребує ситуація?
  • Чи здатна дитина слухати інших, не перебиваючи?
  • Чи може дотримуватися загальних правил у грі з іншими дітьми?

Мовленнєвий розвиток:

  • Чи може дитина назвати основні предмети, які її оточують?
  • Чи легко дитині відповідати на запитання дорослих?
  • Чи може дитина пояснити призначення побутових речей, як-от: пилосос, лійка, стіл тощо?
  • Чи може дитина пояснити, де розміщено певні предмети: над столом, за стільцем, на підлозі, біля стіни тощо?
  • Чи може дитина розповісти історію, описати випадок, що стався з нею?
  • Чи чітко дитина вимовляє слова, звуки?
  • Чи вміє дитина утворювати різні граматичні форми слів?
  • Чи здатна дитина брати участь у спільній розмові, розігрувати які-небудь ситуації?

Емоційний розвиток:

  • Чи весела дитина (удома та в колі товаришів)?
  • Чи сформувався в дитини образ себе як людини, яка багато чого може?
  • Чи легко дитині підлаштуватися до змін у звичному розпорядку дня, «переключати­ся» з одного завдання на інше?
  • Чи здатна дитина працювати самостійно, змагатися у виконанні завдань з іншими ді­тьми?
  • Чи бадьора та зацікавлена дитина?

Фізичний розвиток:

  • Чи добре дитина чує?
  • Чи добре вона бачить? Пам’ятайте, що навіть незначне, вчасно не скореговане зни­ження зору в дитини може стати причиною невстигання в навчанні, а надалі — при­звести до зниження самооцінки, проблем у поведінці.
  • Чи здатна дитина посидіти спокійно впродовж певного часу?
  • Чи розвинена в дитини координація моторних навичок? Наприклад, чи може вона вільно гратися м’ячем, стрибати, спускатися та підніматися сходами? За потреби про­консультуйтеся у дитячого невролога.
  • Чи здорова, активна та бадьора дитина?

Слухове та зорове сприймання:

  • Чи здатна дитина розпізнавати слова, які починаються з різних звуків, як-от: ліс-ніс, мак-лак?
  • Чи може дитина повторити за дорослим декілька слів або цифр?
  • Чи здатна дитина переказати історію, зберігши основну думку і послідовність подій?
  • Чи здатна дитина розкласти по порядку (в логічній послідовності) серію з чотирьох рисунків?
  • Чи розуміє дитина, що читати правильно зліва направо?
  • Чи може дитина ідентифікувати схожі та несхожі форми? Наприклад, знайти картинку, яка не схожа на інші?
  • Чи може дитина зорово розрізняти букви й короткі слова, наприклад: [б]-[п], сум-шум, лоб-рот, кіт-лід?

Загальна та психологічна готовність до вступу в школу. Чи вміє дитина:

  • Пояснити за допомогою слів, а не показуючи пальцем, що вона хоче?
  • Розмовляти зв’язно, наприклад, «покажи мені…», «поясни, як…»?
  • Розуміти зміст того, про що їй читають?
  • Чітко вимовляти своє ім’я, прізвище? Чи пам’ятає свою домашню адресу?
  • Писати олівцем чи восковою крейдою на папері?
  • Користуватися фарбами, пластиліном, кольоровими олівцями, фломастерами?
  • Вирізати ножицями з тупими кінцями, до того ж рівно і не поранившись?
  • Слухати й виконувати отримані вказівки?
  • Уважно слухати, коли хтось із нею розмовляє?
  • Зосередитися мінімум на десять хвилин, щоб виконати отримане завдання?
  • Захоплено слухати, коли їй читають уголос або розповідають історії?
  • Позитивно оцінювати себе: я — людина, яка багато чого може?
  • «Підлаштовуватися», коли дорослі змінюють тему розмови?
  • Виявляти інтерес до предметів та явищ, які її оточують?
  • Добре ладнати з іншими дітьми, без значних конфліктів і образ?

Ваші взаємини з дитиною, ваша роль у підготовці її до навчання (важливо відповідати чесно):

  • Чи подобається вам ваша дитина?
  • Чи дивитеся ви на дитину, коли вона з вами розмовляє?
  • Чи справді ви слухаєте те, про що дитина говорить?
  • Чи намагаєтеся ви викликати в дитини відчуття значимості того, про що вона го­ворить?
  • Чи виправляєте ви вимову дитини?
  • Чи дозволяєте ви дитині припускатися помилок?
  • Чи хвалите ви дитину, чи обіймаєте її?
  • Чи говорите дитині про свої почуття?
  • Чи ви смієтеся, жартуєте разом із нею?
  • Чи щодня ви відводите час для читання дитині книжок і для бесід із нею?
  • Чи граєте ви з дитиною в ігри?
  • Чи підтримуєте ви захоплення та інтереси дитини?
  • Чи є у дитини хоча б одна-дві власні книжки?
  • Чи є у дитини вдома власна кімната чи особливе місце — «особиста територія»?
  • Чи намагаєтеся ви показати дитині приклад, читаючи газети, журнали, книжки, вияв­ляючи інтерес до навколишніх подіями
  • Чи обговорюєте ви з дитиною і з усією родиною щось цікаве з прочитаного або почу­того вами?
  • Чи намагаєтеся ви сказати все за дитину, перш ніж вона сама встигне відкрити рота: наприклад, у магазині, на прийомі у лікаря або в інших ситуаціях?
  • Чи дивитеся ви телевізор разом із дитиною?
  • Чи ставите ви дитині запитання за змістом побаченого по телевізору?
  • Чи обмежуєте ви перегляд дитиною телевізора, користування комп’ютером, планше­том тощо?
  • Чи намагаєтеся ходити з дитиною на звичайні, «безцільні» прогулянки?
  • Чи були ви з дитиною в зоопарку, у театрі, у музеї? Чи збираєтеся піти куди-небудь із нею найближчим часом?

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *