Коли вважати дитину готовою до школи? | Лебединський ЗДО (ясла-садок) «Ромашка»
browser icon
Ви використовуєте стару версію вашого браузера . Будь ласка, оновіть ваш браузер!
Використання застарілого браузера робить ваш комп'ютер вразливим. Для безпечнішої та швидшої роботи, будь ласка, оновіть ваш браузер зараз або спробуйте використати інший браузер.

Коли вважати дитину готовою до школи?

Posted by on 06.09.2017
  • Головні параметри — фізичне і психічне здоров’я. Нормальна, фізично і розумово здорова шестирічна дитина без знання літер, уміння читати, лічити, здатна успішно зростати духовно й інтелектуально, а отже, добре навчатись.

 

  • Коли вона вміє слухати і чути, відповідати на поставлені запи­тання, виконувати завдання, виділяти в них підзавдання, тобто здійснює певні розумові операції.

 

  • Важливо, щоб у дитини була сформована увага в межах вікових можливостей.

 

  • Першокласник має добре орієнтуватись у просторі. Повинні бути сформовані поняття «вгору», «вниз», «вправо», «вліво», щоб не було проблеми під час роботи із зошитом.

 

  • Розвинена пам’ять, яку можна і слід тренувати, розучуючи вір­ші, пропонуючи запам’ятовувати порядок розміщення предме­тів чи малюнків.

 

  • Виконувати прохання чи вказівки з першого разу.

 

  • Велике значення має розвинене мовлення.Дитина має:
  • вміти переказувати текст,
  • виділяти в ньому головне,
  • правильно формулювати запитання та відповіді па них,
  • обґрунтовувати свій вибір,
  • складати речення та невеличкі оповідання.

 

  • Культура поведінки. Якщо культура поведінки сформована, ди­тина вмітиме поводитись у колективі, спілкуватись із доросли­ми і ровесниками.

 

  • Уміння правильно сидіти за столом під час письма, належно три­мати ручку та олівець.

Визначити ступінь шкільної зрілості вихованців допомагає прак­тичний психолог.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ

 

Щоб стати для дитини помічником і наставником у навчанні, дорослий повинен пам’ятати:

  1. Дитина дошкільного віку вчиться у грі, де активну участь беруть

батьки.

 

  1. Навчання повинне бути систематичним: 10-15 хвилин щодня, а не 1-2

години у вихідні дні.

 

  1. Необхідно враховувати принцип «від простого до складного», тобто не

можна відразу навчити дитину всього, що знає та вмієдорослий,

кожний новий елемент додається поступово, коли по­передні знання та

уміння вже засвоєно.

 

  1. Не забувайте оцінювати успіхи, а в разі невдач схвалюйте дії ди­тини

словами: «Якби ти зробив так (показати, пояснити), то було б ще

краще».

 

  1. Заняття та ігри з дитиною слід проводити в невимушеній обста­новці,

наприклад по дорозі в дитячий садок («Що змінилося?»).

 

  1. Пам’ятайте! Діти емоційно чутливі, тому якщо ви не бажаєте гратися в

якусь гру або погано почуваєтесь, краще відкладіть заняття. З поганим

настроєм не грайтеся з дитиною, оскільки користі це не принесе. Ігрове

спілкування мас бути цікавим для неї і для вас. У цьому випадку

створюється позитивна атмосфе­ра для засвоєння та розвитку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПАМ’ЯТКА

ДЛЯ БАТЬКІВ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

 

  1. З початку навчального року привчіть дитину прокидатись рані­ше, щоб збирання до школи не перетворювалось у щоденні хви­лювання. Уранці будіть малюка спокійно, лагідно, з усмішкою на обличчі.

 

  1. Не підганяйте. Розраховувати час — ваш обов’язок; якщо ви цю проблему не розв’язали — провини дитини немає.

 

  1. Обов’язково привчіть малюка зранку снідати. Це важливо, аби запобігти хворобам шлунка.

 

  1. Давайте дитині у школу бутерброд, фрукти; там вона перебуває тривалий час, витрачає багато сил й енергії.

 

  1. Привчіть збирати портфель напередодні увечері. Перевірте, чи не забуто чогось важливого. Запитайте дитину, чи не передавав учитель прохань або розпоряджень батькам. Через деякий час вона привчиться сумлінніше ставитися до своїх обов’язків і ста­не більш зібраною.

 

  1. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів, скажіть кілька лагідних слів (без застережень на кшталт «Дивись, по­водься гарно!», «Щоб не було поганих оцінок» і таке інше). У ди­тини попереду — важка праця.

 

  1. Зустрічаючи малюка зі школи, забудьте фразу «Що ти сьогод­ні отримав?». Краще запитайте: «Що нового ти сьогодні ді­знався?» Дайте дитині можливість розслабитися (згадайте, яквам буває важко після напруженого дня). Коли вона збудже­на і хоче з вами чимось поділитися, не відмовляйте їй у цьому вислухайте її.

 

  1. Обідній час – зручниймомент для невимушеної розмови. Шко­ляр можерозповісти про свій робочий день і в такий спосіб звіль­нитися від психологічного напруження. Якщо дитина замкну­лася у собі, щось її турбує, не вимагайте пояснень, хай заспоко­їться. Потім вона сама все розкаже.

 

  1. Зауваження вчителя вислуховуйте особисто, уникаючи присут­ності дитини. Не поспішайте влаштовувати сварку. Говоріть з ма­люком спокійно.

 

  1. Не варто навантажувати першокласника позашкільною діяльніс­тю від самого початку навчального року. Спорт і заняття в гурт­ках, звичайно, корисні для загального розвитку, але спочатку переконайтеся, що у дитини вистачить на це сил і часу. Поча­ток навчального року — період стресу, і перевантаження можуть тільки зашкодити.

 

  1. Протягом дня знайдіть (намагайтеся знайти) час для спілкуван­ня з дитиною. Для вас особливо важливими мають бути справи малюка, його радощі й невдачі.

 

  1. Важливо, щоб у сім’ї панувала єдина тактика спілкування до­рослих з дитиною. Усі розходження щодо виховання вирішуй­те без неї. Коли щось не виходить, порадьтеся з учителем, психологом. Не завадить почитати літературу для батьків. Там ви знайдете чимало корисного.

 

  1. Завжди будьте уважними до стану здоров’я малюка. Головний біль, погане самопочуття – найчастішеце об’єктивні показни­ки втоми, перевантаження.

 

  1. Батькам необхідне терпіння. Ентузіазм перших днів швидко ми­нає, його місце займає втома. Допоможіть дитині зберегти нор­мальний ритм і не піддайтеся спокусі зробити їй маленьке по­слаблення. Часті нарікання на малюка чи порівняння з іншими можуть розвинути у нього комплекс неповноцінності. Навпаки, навіть коли у дитини щось не виходить, треба похвалити її, дати малюкові невеличкий перепочинок і знову повернутися до вико­нання завдань.

 

  1. У жодному разі на ваші взаємини з сином чи дочкою не повинна впливати успішність. Гарні довірливі стосунки й усвідомлення того, що дитина завжди може розраховувати на вашу підтримку, допоможуть їй налаштуватися на успіх від самого початку ново­го навчального року.

 

  1. Дитина має відчувати, що ви завжди її любите, завжди їй допо­можете і підтримаєте.

 

Свято першокласника

 

Консультація для батьків

 

Перше вересня — добре і світле свято для всієї сім’ї першоклас­ника.

І яке ж свято може бути без подарунків? Портфель, книги, най­різноманітніше шкільне приладдя — чудовий подарунок, але можна подарувати ще і незвичайну річ, наприклад іграшку з кишенею. її можна зшити самим або купити готову м’яку іграшку. У кишеньку можна буде ховати сюрпризи для дитини. Цікавість пересилить ба­жання поспати, і щоранку дитина бадьоро схоплюватиметься з ліж­ка й бігтиме до свого улюбленця, щоб дізнатися, який сюрприз чекає на неї. А це може бути яблучко, цукерочка, значок, гумка, малень­ка іграшка, повітряна кулька тощо. Іграшка з сюрпризом допомо­же звикнути вранці прокидатися і йти до школи з гарним настро­єм. Коли дитина навчиться читати, то в кишеньці з’являтимуться записочки із жартівливими порадами, побажаннями, завданнями, нагадуваннями, переліком справ, карта зі схемою місцезнаходжен­ня сюрпризу тощо.

Прикрасьте квартиру кульками з веселими мордочками. Мож­на вирізати з паперу очі, ніс, рот, вуха, зробити чубчик із серпанти­ну або ниток і приклеїти їх клеєм ПВА на кульку.

Заведіть із 1 вересня великий альбом, в якому будуть відбиті най­цікавіші шкільні події, успіхи і перемоги вашої дитини. В альбомі можуть міститися не тільки фотографії, але й сторіночки із зоши­тів із першими літерами, цифрами, грамоти, дипломи, малюнки, цікаві вислови тощо. Виготовте жартівливі медалі («За перший ре­корд на фізкультурі» та ін.), колажі. Наприклад, візьміть листівку «1 вересня», на якій зображене зайченя з портфелем і букетом, ви­ріжте заячу мордочку й замість неї вклейте фотографію вашої ди­тини. Вийде кумедна картинка.

Випустіть до 1 вересня сімейну газету про те, як минуло літо, або про новоспеченого першокласника, покажіть його шлях «від капус­ти (лелеки) до школи» .

Підготуйте святковий стіл. Бажано приготувати багато «шкіль­них» страв. Наприклад: м’ясо но-французьки, «Математичнікрабо­ві палички» (їх можна порахувати), салат «Кубічний» (усе порізано кубиками). Бутерброди можуть мати цікаві назви, наприклад, «Дві­чі по два» або «Відмінник». Випечітьпечиво у формі літер або цифр. А торт можна прикрасити написом «Перший раз — у 1-й клас». Про­стий чай перетвориться па «Напій мудрості», а сік на «Нектар знань», навіть сухарі можна перетворити на «Граніт науки». Най­головніше — захотіти подарувати одне одному свято!

 

Ранок першого навчального дня

Розбудіть дитину дзвоником — першим дзвінком.

Скажіть їй, що в іграшці з кишенькою лежить сюрприз-підказка. Якщо такої іграшки у вас немає, тоді сюрприз-підказку можна по­класти до шкатулки, на стіл, прикріпити магнітами до дошки тощо. Сюрприз-підказка має складатися з декількох карток, на яких зо­бражені предмети, що асоціюватимуться з тією дією, яку необхід­но виконати дитині.

Наприклад, на картках можуть бути зображені:

  • зубна паста (умитися і почистити зуби);
  • м’ячик або гантелі (зробити зарядку);
  • бутерброд або склянка з чаєм (поснідати);
  • одяг (гарно вбратися);
  • портфель (перевірити вміст портфеля);
  • шкільний дзвінок (час вирушати до школи).

Можна використати будь-які інші картки за бажанням.

Коли дитина збереться до школи і буде готова вийти з дому, за­пропонуйте їй на відривному календарі, прикріпленому до дверей, намалювати на сторіночці цього пам’ятного дня кульку, і тоді пер­ші двері у перший навчальний рік будуть відчинені.

 

Урочиста лінійка

 

Зазвичай урочисту лінійку проводять організатори та представ­ники школи. Важливо звернути увагу дитини на ту людину, яка су­проводжуватиме її до класу. Щоб малюк не розгубився, підкажіть йому, за ким і з ким йому слід іти до школи, і неодмінно скажіть йому, в якому він буде класі, щоб він міг орієнтуватися на таблич­ку, що позначає його клас, наприклад 1-А.

 

Ознайомлення зі школою

 

Після першого навчального дня вчитель може запропонувати батькам пройти до класу й подивитися, за якою партою сиділа сьо­годні їхня дитина, сфотографувати школяра з однокласниками і вчи­телем, можливо, учитель проведе гру для батьків із дітьми тощо.

 

Повернення додому

 

У дитини був дуже насичений день і багато нових вражень, тому, повернувшись додому, їй необхідно запропонувати відпочити. Якщо дитина налаштована гратися й не почувається стомленою, то мож­на розпочинати святкові конкурси!

 Було — не було

Приготуйте дві картки: на одній намальований плюс, на дру­гій мінус. Спочатку дитина відповідатиме на ваші запитання, |піднімаючи картку зі знаком «плюс», якщо її відповідь звучить «так (було)», і зі знаком «мінус», якщо відповідь «ні (не було)». По­тім дитина запитуватиме батьків, а батьки відповідатимуть за допо­могою карток.

Запитуємо дитину:

  • Чи спав(-ла) ти в школі?
  • Чи познайомився(-лася) ти з вчителем?
  • Чи відповідав(-ла) ти біля дошки?
  • Чи була у вас перерва?
  • Чи запам’ятав(-ла) ти всіх однокласників?
  • Чи сподобалося тобі в школі?
  • Чи не заблукав(-ла) ти в школі?

 

Знайди подарунок

Скажіть дитині про те, що для неї є подарунок, але його необхід­но знайти. Причому знайти його зможе тільки найкращий школяр. Найкращому школяреві слід бути уважним, кмітливим, розумним і старанним. Долаючи кожне випробування, дитина отримує підказ­ку про те, де лежить наступна підказка, а на завершення дізнаєть­ся, де було заховано її подарунок.

 Знайди кулю

Приготуйте для гри різнокольорові кулі, у кожну з них покла­діть записку. У кожній записці має бути написана тільки одна літе­ра того слова, яке свідчитиме про місцезнаходження наступної під­казки. Щоб дістати записки, попросіть дитину проколоти кульки (вони лопнуть) або відрізати зав’язки таким чином, щоб кулька зду­лася (якщо дитина боїться ляску кулі, що лопнула). Знайдені в них літери необхідно скласти таким чином, щоб вийшло слово «казка». Допоможіть дитині впоратися із завданням, якщо їй важко. Нехай дитина здогадається, де сховані записки з наступними завданнями. Це має бути книга з казками.

 Казки

Якщо у вас багато книг із казками, то дайте дитині підказку, наприклад: «Ця книга у твердій палітурці, стоїть на третій поли­ці праворуч» або «Ця книга про те, як Золота рибка виконувала ба­жання». Запропонуйте дитині перегорнути сторінки книги і зна­йти три записки.

Завдання в першій записці:

Назви казкові засоби пересування. (Килим-літак, диво-піч, риба-кит, ступа, гуси-лебеді, Коник-Горбоконик, Сірий Вовк, самохідні сани, чоботи-скороходи, мітла, Змій Горинич тощо.)

Завдання в другій записці:

Здогадайся, що за казка. Це казка про те, як… (Вибір казки  забажанням

батьків.)

Завдання в третій записці:

«Відгадай, чиї це слова:

«Не плач, дід, не плач, баба…»

«Что тебе надобно, старче?»

«Нам не страшен серый волк».

«Иду к бабушке, несу ей пирожки».

«Лети, лети, лепесток, через север на восток, через запад, че­рез юг…»

«По щучьему велению, но моему хотению».

«Битый небитого везет, битый небитого везет».

«Тепло ли тебе, девица? Тепло ли тебе, красная?»

 

Тепло — холодно

Після того як дитина виконає всі «казкові» завдання, їй необхід­но буде подарувати закладку, на якій написане слово-підказка (тепло/холодно). Зачитайте їй підказку і скажіть, що знайти подару­нок вона зможе сама, орієнтуючись в приміщенні й переміщаючись кімнатою певним чином: якщо дорослий вимовляє слово: «Холод­но»,— то дитина перебуває далеко від подарунка або віддаляється від нього, якщо ведучий каже: «Тепліше»,— значить, малюк руха­ється у правильному напрямку. Чим ближче до місцезнаходження подарунка, тим «тепліше» і «гарячіше». А якщо дитина знайшла свій подарунок, то ведучий говорить: «Гаряче!» — і вітає її з пер­шим навчальним днем.

Далі можна запропонувати заспівати пісні про школу, розповіс­ти вірші, виконати імпровізований танець «Перший раз у перший клас», відгадати мелодію, описати свій настрій або свої спогади про перший день в альбомі тощо. Ігри і конкурси можуть бути найріз­номанітнішими. Це кросворди, загадки, вікторини та багато інших забав.

Бажаємо вашій дитині увійти до світу знань, пізнавати все нове з цікавістю і не втратити бажання вчитися.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *