Підсумки громадянсько-патріотичного виховання в ДНЗ за 2014-2015 н.р. | Лебединський ЗДО (ясла-садок) «Ромашка»
browser icon
Ви використовуєте стару версію вашого браузера . Будь ласка, оновіть ваш браузер!
Використання застарілого браузера робить ваш комп'ютер вразливим. Для безпечнішої та швидшої роботи, будь ласка, оновіть ваш браузер зараз або спробуйте використати інший браузер.

Підсумки громадянсько-патріотичного виховання в ДНЗ за 2014-2015 н.р.

Posted by on 31.08.2015

Є якась незбагненна правда, вища мудрість життя, що саме в наш важкий час, в складну епоху чергової економічної кризи  дедалі сильнішає спрага до нових духовних орієнтирів. Єдиний вихід у теперішній ситуації – це моральність, чистота мислення і серця, культура і духовність.

Тому ми переконані, що  сьогодні головне – дати дітям, маленьким громадянам України, уявлення про державу, закон, права та обов’язки, сформувати людські чесноти, що і є  основними завданнями громадянського виховання.

І якщо раніше цьому питанню педагоги часто відводили формальну роль, то на сьогодні ця тема стала пріоритетною. Ми принципово змінили педагогічні підходи, усвідомивши, що плекати громадянина означає не просто ознайомлювати дитину з історією та культурою рідної країни, а насамперед сформувати особистість, яка спроможна самовизначитися в суспільному житті,  розуміти свої права і обов’язки, а отже, надалі бути спроможною творити державу в нових історичних умовах.

З метою залучення дітей до збереження і примноження культурно-історичної спадщини України, пробудження поваги до національної культури, популяризації духовних, моральних надбань українського народу обладнані національні куточки, в яких представлені державні символи країни, знаходяться матеріали для ознайомлення з характерними ознаками побуту українців.

DSC_0084

Унаочненню і кращому засвоєнню навчального матеріалу сприяють читання та перегляд художньої літератури, слухання музики, розгляд творів образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва, перегляд відеофільмів, фотографій, презентацій.

Працюючи з дітьми, ми виявили, що значні потенційні можливості мають екскурсії вулицями рідного міста та самостійне складання дітьми розповідей-міркувань. Така робота дає можливість виробити у дітей власні ставлення і судження, які стають підґрунтям для подальшого формування переконань і світоглядної позиції особистості.

Ефективною формою освітньої роботи в цьому напрямку є налагодження активної взаємодії з родинами вихованців (проектна діяльність, свята, розваги, виставки, конкурси).

У закладі пройшов марафон «Діти за країну, за єдину Україну». Педагоги разом з вихованцями та їх батьками підготували малюнки та листи для солдата, надіславши їх до Міжнародної громадської організації «Назустріч мрії»; організували виставку дитячих малюнків та поробок на тему: «Хай славен буде мир на Україні»

DSC_0144

В садочку склались свої традиції святкування народних свят та обрядів, в процесі яких досвід дітей збагачується новими враженнями, розширюється коло їхніх знань про довкілля, зокрема про близьких людей та свою малу Батьківщину, пробуджується  любов до рідної землі.  Незмінними організаторами та сценаристами даних заходів є музичні керівники Бойко І.І. та Тарасенко А.О.

Привертаючи увагу дошкільників до життя наших предків, вихователь Лісна Людмила Іванівна постійно знайомить своїх вихованців з характерними ознаками життя та побуту українців. Виготовлені разом з малятами народні іграшки ляльки-мотанки стали родинними оберегами, джерелом позитивної енергії,  скарбницею народної мудрості в сім’ях її вихованців.

Дитина від народження відкрита для сприймання навколишнього світу. Інтерес до природи, бажання її пізнати у малюків безмежні. Тому в садочку ми створили екологічну стежину, яка дає можливість виховувати у наших малят  грамотну поведінку у навколишньому природному середовищі, поширювати знання про природу і людину, як невід’ємну частину довкілля.

Важливим аспектом громадянського виховання є ознайомлення з правами людини і дитини, їхніми обов’язками та найголовнішим правом, яке визначає місце людини в державі,  – правом на громадянство. Найактивнішу участь у проекті «Знай свої права, дитино» проявила Калюжна Т.О., яка велику увагу приділяє  вмінню застосовувати здобуті знання в різноманітних життєвих ситуаціях.

Ідеями громадянського виховання, високого ставлення до батьківщини і до родини, як її невід’ємної складової пронизана творчість Василя Сухомлинського, спадщину якого доцільно використовує в роботі з дітьми Дрюхіна В.М.

Безперечно, комплексний підхід до громадянського виховання дошкільнят дає позитивні результати – діти виявляють любов та повагу до родини, вчаться поводитися з людьми відповідно до їхнього віку, знайомляться з особливостями української культури, отримують початкове уявлення про свої права і обов’язки. Якщо не прилучати малюків до громадянських цінностей нині, коли вони особливо сприйнятливі до соціально-педагогічних впливів, ризикуємо втратити не одне покоління для своєї країни.

DSC_0236

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *