Таран Наталія Миколаївна | Лебединський ДНЗ (ясла-садок) «Ромашка»
browser icon
Ви використовуєте стару версію вашого браузера . Будь ласка, оновіть ваш браузер!
Використання застарілого браузера робить ваш комп'ютер вразливим. Для безпечнішої та швидшої роботи, будь ласка, оновіть ваш браузер зараз або спробуйте використати інший браузер.

Таран Наталія Миколаївна

Posted by on 01.04.2015

Посада: вихователь

Атестуюсь на встановлення: «спеціаліст ІІ категорії»

Методична проблема: «Формування духовно – моральних цінностей дошкільників в навчально – виховному процесі»

(уривок із творчого звіту)

Пріоритетним напрямом реформування дошкільної освіти є розвиток цілісної особистості, зокрема її духовної сфери. Сучасні діти зростають у складний час, коли життя людей зазнає стрімких змін і руйнуються стереотипи, коли норми, усталені моральні принципи зазнають тиску й негативного впливу. Жорстокість, насильство, брутальність дедалі більше нагадують про себе.

Таран1Моя мета: формувати в дошкільників морально-етичні норми і правила поведінки людського співжиття, зробити спробу зберегти в них не лише життя і здоров»я, але й душу молодого покоління українців; виховати високоморальну особистість з притаманними їй духовними цінностями.

Таран2Основною формою організації процесу навчання виховання дітей є тематичні заняття. Під час занять закріплювала в активному словнику дітей ввічливі слова, уточнювала знання дітей про загальноприйняті норми спілкування в суспільстві, формувала вміння контролювати свої емоції, навички доброзичливого ставлення до товаришів, навчала позитивно та неупереджено ставитися один до одного. Створювала такі умови й відповідні ситуації, щоб кожна дитина змогла проявити себе у їх вирішенні, повчитися норм спілкування в інших. Такі заняття підвищують дитяче мислення, активність.

Таран3Також під час своєї роботи я використовувала читання та аналіз художніх творів. На прикладі казок разом з дітьми ми аналізували поведінку героїв, давали оцінку їхнім вчинкам, виділяли позитивні та негативні риси характеру героїв. У казках порушуються проблеми любові до ближнього, дружби, справедливості, чесності, гідності, краси і неповторності Тобто, на прикладі художніх творів намагалася розкрити суть загальнолюдських цінностей, відмежувати позитивні від негативних та пояснити дітям, в чому між ними різниця.

Таран4

Наступний компонентом духовно-моральних цінностей є національні цінності. До них належать: патріотизм, почуття національної гідності, історична пам’ять тощо. Для формування та розвитку таких цінностей проводила з дітьми бесіди під час який розповідала про походження назви міста, пам’ятки архітектури рідного міста, уточнювала знання дітей про те на якій вулиці розташований їх будинок та дитячий садок. Під час прогулянок проводили спостереження за працею дорослих, підчас яких давала поняття того, що праця об’єднує людей, потребує згуртованості, підтримки. Особливу увагу дітей звертала на те, що потрібно шанувати працю інших.

Таран5

Досить дієвою та ефективною формою роботи по формуванню духовних та моральних цінностей у дітей дошкільного віку, на мій погляд, є співпраця з батьками вихованців. Адже виховання в родині, власний приклад найрідніших людей, як ніщо краще впливає на дитину, її світосприйняття, формування поглядів.

Таран6Важливо пам’ятати, що виховання залежить від прикладу як зі сторони батьків, так і вихователів дитячих закладів, тому потрібно, щоб усі вищезазначені цінності були розвинені у батьків і вихователів на високому рівні.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *