Посада: вчитель-логопед
Атестуюсь на встановлення «спеціаліст ІІ категорії»
Методична проблема: «Використання прийомів ейдетики в логопедичній роботі»
(уривок із творчого звіту)
Ейдетика – це можливість запам’ятовувати інформацію за допомогою образів. Це така собі ігрова система, яка опирається на властиве кожній людині вміння уявляти і фантазувати.
Одним з головних завдань, які стоять перед педагогами, є розвиток зв’язного мовлення дошкільників, оскільки воно відіграє важливу роль у розвитку інтелекту та самосвідомості дітей, позитивно впливає на формування їхніх особистісних якостей, як-от: комунікабельність, доброзичливість, ініціативність, креативність.
За допомогою добре розвиненого зв’язного мовлення дитина вчиться чітко та ясно мислити, легко встановлює контакти з людьми, які її оточують, бере участь у різних видах дитячої творчості.
Здатність міцно запам’ятовувати і якнайповніше відтворювати інформацію – важлива умова для того, аби дошкільники у майбутньому легко оперували своїми знаннями, були ерудованими, цікавими співрозмовниками. Розвивати у дітей можливості пам’яті найліпше у дошкільному віці. Одним з ефективних засобів для цього є використання різних методів та прийомів ейдетики.
Ейдетика – це не тільки розвиток уваги, уяви, пам’яті, різних видів мислення, а й спосіб подачі навчального матеріалу. Адже ейдетика розмовляє з дошкільниками їх мовою. Вона залучає всі аналізатори дитини, подає нове через добре знайомі дітям образи.
Завдання:
- Активізувати різні види аналізаторів
- розвивати фонематичний слух
- Формувати та розвивати пізнавальну діяльність, спостережливість, увагу, пам’ять, мислення
- Стимулювати інтерес до навчально-корекційної діяльності
- Учити, запам’ятовувати матеріал швидко і якісно
- Збільшувати можливість пам’яті дошкільнят
- Учити мислити послідовно, асоціативно
- Розвивати просторову орієнтацію та уявлення
- Тренувати вміння розслаблюватись, швидко знімати втому, знаходитись у доброму настрої