Лепбук — розвивальна книжка з індивідуальним характером | Лебединський ДНЗ (ясла-садок) «Ромашка»
browser icon
Ви використовуєте стару версію вашого браузера . Будь ласка, оновіть ваш браузер!
Використання застарілого браузера робить ваш комп'ютер вразливим. Для безпечнішої та швидшої роботи, будь ласка, оновіть ваш браузер зараз або спробуйте використати інший браузер.

Лепбук — розвивальна книжка з індивідуальним характером

Posted by on 17.10.2019

 

Новий спосіб систематизації знань

Саме поняття «лепбук» з’явилося в інформаційному просторі нещодавно, але доволі швидко завоювало популярність серед педагогів і дітей.

Лепбук (від англ. lapbook — наколінна книга) — книжка або папка, у якій систематизовані матеріали з якоїсь теми.

Лепбук є кінцевим продуктом тематичної проектної діяльності. Найчастіше він має вигляд папки, з внутрішнього боку якої наклеєні невеликі кишеньки, конверти, малюнки тощо. У них діти розміщують матеріали, які допомагають отримати, закріпити та систематизувати знання з теми. У такому вигляді інформація добре організована, а процес вивчення теми стає цікавим і нагадує гру.

Виготовляти лепбук необхідно на фінальному етапі вивчення певної теми. Він може бути формою підбиття підсумків тематичного тижня або проекту. Реалізуючи тематичний проект, діти поетапно розміщують у лепбуці практичні результати власної дослідницької діяльності: замальовки дослідів, схеми, творчі вироби тощо.

У процесі роботи над лепбуком діти:

  • розвивають вміння
    • планувати майбутню діяльність;
    • приймати рішення;
    • шукати потрібну інформацію;
    • домовлятися;
    • висловлювати свої думки і бажання;
    • розподіляти обов’язки;
  • отримують
    • глибокі знання;
    • позитивний емоційний заряд;
    • практичні навички.

Лепбук є чудовим засобом для повторення вивченого матеріалу. Дитина за власним бажанням може переглянути вміст папки, самостійно виконати завдання творчої добірки, освіжити в пам’яті засвоєний раніше матеріал.

За призначенням лепбуки поділяють на такі види:

  • навчальні;
  • ігрові;
  • вітальні, святкові;
  • автобіографічні тощо

Обираємо тему

Теми лепбуків можуть бути широкі, наприклад «Математика», «Погода», «Спорт», і вузькі — «Собаки», «Букви», «Яблука». Важливо, щоб вони відповідали віку дітей, їхнім потребам і інтересам. А тому до вибору теми необхідно  обов’язково залучати  дітей.

Складаємо план

План потрібен, щоб максимально структурувати інформацію, подати її цікаво й творчо. Під час складання плану використовувати модель трьох запитань:

  • Що ти знаєш про…?
  • Що хотів би знати…?
  • Що зробити, щоб дізнатися…?

Спільно з дітьми відповідайте на ці запитання.

Шукаємо інформацію і добираємо матеріали

На цьому етапі вирішуйте, яку саме інформацію за обраною темою міститиме ваш лепбук. Ретельно продумуйте його наповнення. Діти залюбки беруть участь у пошуку потрібної інформації. Вони вчаться добирати цікаві матеріали самостійно; працювати в парі, в групі; взаємодіяти з іншими, орієнтуючись на кінцевий результат.

Дітям, які вміють читати й писати, дайте завдання  обвести  надруковані слова та фрази. Кожній дитині давайте завдання, яке відповідає її індивідуальним здібностям та вподобанням.

Створюємо макет

Насамперед визначаємо формат лепбука. Найпростіший лепбук — папка формату А4 в складеному вигляді та А3 у відкритому. Цей розмір найзручніший. Дитина може самостійно працювати з таким лепбуком: малювати, писати, виконувати завдання, а після завершення роботи — поставити його на полицю.

За формою виокремлюють такі види лепбуків, як-от:

  • стандартна книжка з двома розворотами;
  • книжка з 3-5 розворотами;
  • книжка-гармошка;
  • фігурна папка.

Визначивши формат, малюємо кілька орієнтовних макетів на стандартному аркуші паперу. Разом з дітьми вибираємо оптимальний варіант для розміщення необхідної інформації. А відтак продумуємо, який вигляд матимуть кишеньки, вкладки, книжечки, як буде організована в них інформація.

Матеріал у лепбуках можна організувати за допомогою різних елементів, як-от:

  • стандартні кишеньки;
  • звичайні і фігурні конверти;
  • кишеньки-гармошки;
  • кишеньки-книжки;
  • віконця та дверцята;
  • обертові деталі;
  • висувні деталі;
  • картки;
  • теги;
  • стрілки;
  • пазли;
  • чисті аркуші для заміток тощо.

Виготовляємо лепбук

Вибрані матеріали діти систематизують та розміщують на сторінках лепбука. На етапі відтворення задуму кожен учасник активно й наполегливо працює, прагне досягти найліпшого результату. Діти отримують величезне задоволення від своєї творчої діяльності.

Під час виготовлення лепбука діти в ігровій формі:

  • запам’ятовують цифри й букви;
  • виконують нескладні вправи;
  • готують руку до письма тощо.

Наприклад, виготовляючи лепбук про букви, діти вигадують про них казки, малюють їхні елементи, складають ребуси, створюють власну абетку тощо.

Лепбук з логіки наповнюють такими елементами, як-от:

  • логічні схеми;
  • «чарівні» квадрати;
  • аплікації;
  • ребуси з геометричних фігур;
  • цифрові лінійки;
  • будиночки «склад числа»;
  • схеми для заучування віршів;
  • мнемотаблиці,

логічні ланцюжки із серій-цікавинок на кшталт «Енциклопедичні повідомлення із життя тварин», «Цікаві відкриття про тварин», «Підказки природи» тощо

Такий спосіб організації роботи дає змогу систематизувати навчальний матеріал, а сам освітній процес не видається дітям складним і обтяжливим.

Презентуємо результати роботи

Після завершення роботи проводимо презентацію лепбука. Звертаємо увагу на внесок кожної дитини. Разом робимо висновки, наскільки цікавою та плідною була партнерська робота.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *