Ігри для формування в дітей адекватної самооцінки | Лебединський ДНЗ (ясла-садок) «Ромашка»
browser icon
Ви використовуєте стару версію вашого браузера . Будь ласка, оновіть ваш браузер!
Використання застарілого браузера робить ваш комп'ютер вразливим. Для безпечнішої та швидшої роботи, будь ласка, оновіть ваш браузер зараз або спробуйте використати інший браузер.

Ігри для формування в дітей адекватної самооцінки

Posted by on 08.05.2019

Гра «Моє ім’я»

Мета:

·         допомогти ідентифікувати себе за своїм ім’ям;

·         формувати позитивне ставлення до сво- го «Я».

Педагог запитує в дітей, а вони по колу відповідають:

·         Тобі подобається твоє ім’я?

·         Хотів би ти мати інше ім’я? Яке?

Якщо дитині складно відповісти, педагог називає пестливі похідні від імені дитини, а та вибирає той варіант, який найбільше їй сподобався.

Текст для бесіди

Чи відомо вам, що імена ростуть разом з людьми? Нині ви маленькі — і ваші імена маленькі. Коли ви підростете і підете до школи, ім’я підросте разом з вами і стане повним, наприклад, Сашка називатимуть Олександром, Настусю — Анастасією, Сергійка — Сергієм тощо.

Гра «Сполучна нитка»

Мета: формувати в дітей почуття близькості з іншими людьми.

Діти сидять кружка. Вони передають одне одному клубок ниток і висловлюють своєму сусідові гарне побажання. Якщо дитині складно це зробити, їй допомагає педагог. Коли клубок повернеться до педагога, діти натягують нитку і заплющують очі. Педагог пропонує дітям уявити, що вони є одним цілим, що кожен з них важливий і значущий у цьому цілому.

Гра «Візьми і передай»

Мета:

·         навчати досягати порозуміння та згуртованості;

·         формувати вміння передавати позитивний настрій одне одному.

Діти стають кружка, беруть одне одного за руки, дивляться одне одному в очі й мімікою передають радісний настрій, добру усмішку.

Гра «Як покращити настрій?»

Мета:

·         допомагати долати негативні пережи-вання;

·         навчати самостійно приймати рішення;

·         працювати над зниженням тривожності.

Діти сидять кружка. Вони по черзі пропонують, як можна поліпшити настрій. Наприклад, зробити добру справу, поговорити з другом, пограти з домашніми тваринами, переглянути улюблений мультфільм, намалювати картину, усміхнутися собі в дзеркалі, подарувати усмішку другові.

Гра «На що схожий настрій?»

Мета: навчати усвідомлювати свій настрій, розвивати емпатію.

Учасники гри сидять кружка. Діти по черзі повідомляють, на яку пору року, природне явище, погоду схожий їхній настрій. Починає гру педагог: «Мій настрій схожий на білу пухнасту хмаринку в спокійному блакитному небі. А твій?»

Після того як усі діти висловилися, педагог узагальнює: «Тож сьогодні в усієї групи сумний (веселий, смішний, злий) настрій».

Гра «Подаруй комплімент»

Мета:

·         допомогти дітям побачити свої позитивні якості;

·         дати змогу відчути, що їх розуміють і цінують інші діти.

Усі діти й педагог стають кружка і тримають одне одного за руки. Дитина, що стоїть поруч з педагогом, дивлячись в очі cуcіда, каже: «Мені подобається в тобі …». Дитина, яку хвалять, шанобливо киває головою й відповідає: «Дякую, мені дуже приємно». Вправа триває доти, доки всі діти не висловляться. Після вправи діти розказують, що їм більше сподобалося: слухати чи самому дарувати компліменти.

Вправа «Назви і покажи»

Мета:

·         навчати дітей визначати й передавати різні емоційні стани за допомогою міміки.

Діти сидять кружка. Педагог каже: «Коли я сумую — я…» і показує за допомогою міміки свій стан. Далі діти по черзі роблять так само. Кожна дитина зображає певний емоційний стан за підказкою педагога. Ці стани не мають повторюватися. Коли вправу виконають усі діти, педагог пропонує ускладнити вправу: одна дитина показує емоційний стан, який їй запропонував педагог, інші діти відгадують, який саме. Той, хто першим правильно назвав, далі показує свою емоцію.

Гра «Ласка»

Мета: розвивати в дітей уміння висловлювати радість, задоволення.

Обладнання:

·         аудіопрогравач;

·         аудіозапис музики Олександра Холмінова «Лагідне кошеня».

Звучить музика Олександра Холмінова «Лагідне кошеня». Діти стають парами: одна дитина вдає з себе кошеня, інша — його господаря. Господар має гладити і притискати до себе кошеня. Кошеня заплющує очі від задоволення, муркоче, лащиться до господаря.

Гра «Казкова скринька»

Мета: формувати в дітей позитивну «Я»-концепцію, упевненість у собі.

Педагог повідомляє дітям, що Фея принесла скриньку. У ній сховалися персонажі різних казок. Далі пропонує дітям згадати своїх улюблених персонажів і розказати:

·         чим вони їм подобаються;

·         який вигляд вони мають — очі, волосся, вбрання;

·         що діти мають спільного з ними.

Після того як кожна дитина розповість про свого улюбленого персонажа, педагог за допомогою чарівної палички перетворює дітей на улюблених казкових персонажів: Попелюшку, Карлсона, Вінні-Пуха, Буратіно, Червону Шапочку, Мальвіну тощо. Потім він пропонує дошкільникам поводитися (ходити, танцювати, спати, сміятися, радіти), як улюблений персонаж, на якого вони перетворилися.

Гра «Принц та принцеса»

Мета:

·         дати відчути свою значущість;

·         виявити позитивні якості характеру дітей;

·         працювати над згуртуванням дитячої групи.

Діти стають кружка. У центр ставлять стілець — трон. Педагог запитує: «Хто сьогодні буде Принцом/Принцесою?» Дитина, яка виявила бажання, сідає на трон. Інші діти висловлюють Принцу/Принцесі компліменти, кажуть щось хороше.

Як сформувати в дитини адекватну самооцінку
Рекомендації для батьків

Якщо у дитини завищена самооцінка

·         Хваліть дитину лише тоді, коли вона справді на це заслуговує.

·         Не захоплюйтеся вигаданими талантами дитини та не перебільшуйте наявні в неї здібності.

·         Будьте послідовними, дотримуйтесь свого слова, не потурайте примхам дитини.

·         Дотримуйтесь удома чіткого режиму та дисципліни.

·         Постійно звертайте увагу дитини на почуття й думки тих людей, які її оточують.

Якщо у дитини занижена самооцінка

·         Створіть такі стосунки з дитиною, завдяки яким вона сприйматиме себе тільки позитивно (як норму).

·         Зважайте і на зміст, і на інтонацію, і на емоційне забарвлення своїх зауважень та висловлювань.

·         Не поширюйте негативну оцінку діяльності дитини на її особистість, тобто критикуйте лише поведінку дитини, а не її саму.

·         Не кажіть: «Ти не вмієш …». Адже дитина із заниженою самооцінкою втратить інтерес до згаданого виду діяльності та відчуватиме невпевненість у собі, у своїх силах і можливостях.

·         Не переходьте різко від позитивних до негативних оцінок, від карального тону до ласкавого. Адже діти із заниженою самооцінкою дуже вразливі.

·         Не порівнюйте дитину, її поведінку та вчинки з кимось іншим. Такі порівняння, з одного боку, травмують дитину, а з другого — формують у неї егоїзм, негативізм, заздрощі та інші негативні риси характеру.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *