Фізкультурно-оздоровча робота в ДНЗ | Лебединський ЗДО (ясла-садок) «Ромашка»
browser icon
Ви використовуєте стару версію вашого браузера . Будь ласка, оновіть ваш браузер!
Використання застарілого браузера робить ваш комп'ютер вразливим. Для безпечнішої та швидшої роботи, будь ласка, оновіть ваш браузер зараз або спробуйте використати інший браузер.

Фізкультурно-оздоровча робота в ДНЗ

Posted by on 02.07.2014

DSC_0722Готувати юне, здорове покоління до завтрашнього дня – це завдання, поставлене часом. Ось чому адміністрація дошкільного закладу, психолог, вихователь з фізкультури, вихователі, музичні та медичні працівники, докладають чимало зусиль щодо вирішення питання з фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дошкільників. Фізкультурно – оздоровчу роботу будуємо на основі комфортності так, щоб у дитини залишилися приємні емоції від виконання фізичних вправ, відчуття результату та розуміння того, що вона робить щось корисне для свого здоров’я. Кожен день, проведений дитиною в нашому закладі, повний яскравих вражень: цікаві та різноманітні рухи, рухливі ігри, захоплюючі фізкультурні заняття, фізкультурні оздоровчі секції: ,,Юні гімнасти”, ,,Школа м’яча”, фізкультурні свята та розваги, Дні здоров’я, психогімнастика, хореографія – це ще не вся складова фізкультурного життя наших дітей.
Фізкультурні заняття є пріоритетними у процесі систематичного, послідовного 2формування навичок у дітей, розвитку їх фізичних якостей. Проводяться вони в усіх вікових групах щоденно двічі на тиждень за загальним розкладом занять у приміщенні або на майданчику( в теплу пору року) і двічі на тиждень під час прогулянок, раз на тиждень пішохідний перехід за межі дитячого садка. Дітям подобаються заняття з фізкультури, де вони виконують вправи з предметами (м’ячами, скалками,палицями, мотузками), грають у рухливі ігри та ,,долають різні перешкоди” (підлізають під дугами, стрибають, ходять по канатах, доріжках здоров’я, метають мішечки з піском, лазять по гімнастичній стінці і т.д. У малечі формуються навички життєво необхідних рухів (ходьби, 3бігу, стрибків, метання) виховуються позитивні, моральні та вольові риси характеру (дисциплінованість, пам’ять, бережне ставлення до свого здоров’я). Розвиваються фізичні якості: швидкість, спритність, гнучкість, сила. У всіх вікових групах заняття складається з чотирьох організованих пов’язаних частин: вступної, підготовчої, основної та заключної.
Великого значення на занятті з фізкультури надаємо музиці. Вона викликає позитивні емоції, підвищує інтерес до заняття, допомагає одночасно починати і закінчувати вправи, виконувати їх у певному темпі і ритмі, до того ж виразно і м’яко. Позитивні емоції підвищують тонус дитячого організму, створюючи тим самим вигідні умови, як для сприймання матеріалу, що вивчається, так і для закріплення рухових навичок і вмінь.
Для занять з фізичної культури ми створюємо відповідні гігієнічні умови. Приміщення, в якому проводимо заняття, помічники вихователів заздалегідь прибирають вологим способом та провітрюють. Одяг у дітей під час заняття легкий, не заважає рухам.
В повсякденні як варіант фізкультурних занять на прогулянках 1 раз на тиждень4 організовуємо піші переходи за межі дитячого садка (парк, ліс, які знаходяться поруч з ДНЗ). Основною метою походів ми ставимо оздоровлення дітей, запобігання гіподинамії, вдосконалення рухових навичок у природних умовах та розвиток фізичної витривалості. Їх ми проводимо починаючи з 2 молодшої групи (15-20хв), середня група (20-250хв), старша група (25-30хв) в один бік.
Дні здоров’я організовуємо з першої молодшої групи один раз на місяць, протягом цього дня всіх дітей охоплюємо різними організаційними формами фізичного виховання: уранці ігри середньої рухливості, ранкова гімнастика, заняття з фізичної культури, музичні під час прогулянок – різноманітні змагання в іграх та вправах спортивного характеру. Дозвілля дітей заповнюємо бесідами з валеології, про культурно – гігієнічні навички, режим дня, загартування, правила поведінки на водоймі, в лісі, в дорозі, за столом і т.д.
5Малеча нашого садочка дуже полюбляє рухливі ігри і для цього створені всі належні умови. Рухливі ігри спочатку розучуємо на прогулянках, потім вводимо до різних форм роботи з дітьми (свята, розваги, пішохідні переходи, заняття, фізкультпаузи). Щоб рухливі ігри мали оздоровчий ефект, у повсякденні забезпечуємо правильний добір їх відповідно до віку дітей, рівня їх рухової підготовленості та стану працездатності, пори року, погоди, режиму дня, дотримання оптимальних навантажень. Для молодшого дошкільного віку добираємо сюжетні ігри та за мотивами казок, для старшого дошкільного віку використовуємо як сюжетні так і безсюжетні ігри, в тому числі змагального та естафетного характеру, ігри з елементами спортивних вправ: ,,Біжіть до прапорця”, ,,Квач”, ,,Гуси – Лебеді’’, ,,Прокоти м’яч у ворота”, ,,Рибалки та рибаки” та інші.
Наші діти під час гри люблять виконувати різні ролі, імітуючи дії тварин, птахів, комах.
Спортивні розваги проводимо з 2 молодшої групи один раз на місяць у другу половину6 дня, фізкультурні розваги – одна з найбільш ефективних форм активного відпочинку. Їхній зміст складають різноманітні фізичні вправи, які проводимо у формі веселих ігор і забав. Обов’язковою є участь кожної дитини. Спортивні навички, які виробляються у дитини під час спортивних розваг, дуже корисні, тому що вони сприяють загартуванню організму, зміцнюють серце і легені. У 2 молодшій групі їх тривалість 20-25хв; у середній 25-30хв; у старшій 35-40 хв.
Спортивні свята проводимо починаючи з середньої групи 2 рази на рік. До них готуємось заздалегідь, складаємо разом з вихователями і муз. працівниками програму, розподіляємо обов’язки з оформлення місця проведення, готуємо атрибутику, призи та нагороди. Дітей до свята готуємо протягом усього освітнього процесу(на фізкультурних та музичних заняттях,на прогулянках,під час ранкової гімнастики, рухливих іграх, в індивідуальній роботі з обдарованими дітьми. На спортивні свята запрошуємо батьків, які приймають активну участь у змаганнях.
DSC_0428Велике значення у фізкультурній роботі ДНЗ ,,Ромашка’’ має ранкова гімнастика. Спеціально підібрані загальнорозвиваючі вправи благотворно впливають на всі фізіологічні процеси в організмі (дихання, кровообіг, нервову систему тощо). Ранкова гімнастика проводиться під музичний супровід музичних керівників Тарасенко А.О і Бойко І.І. Музика впливає на емоції дітей, створює у них позитивний настрій, сприятливо діє на виразність дитячих рухів, які стають чіткішими, енергійнішими, легкими, плавними або спокійними. Таке розмаїття у виконанні рухів сприяє тому, що діти рухаються більш координовано, невимушено, ритмічно.
Пам’ятаймо: якщо особистість стане носієм ідеї здоров’я як основного життєвого пріоритету, то і саме її життя стане плідним, здоровим і довготривалим.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *