Дитячі захисні маски: коли, як і що | Лебединський ЗДО (ясла-садок) «Ромашка»
browser icon
Ви використовуєте стару версію вашого браузера . Будь ласка, оновіть ваш браузер!
Використання застарілого браузера робить ваш комп'ютер вразливим. Для безпечнішої та швидшої роботи, будь ласка, оновіть ваш браузер зараз або спробуйте використати інший браузер.

Дитячі захисні маски: коли, як і що

Posted by on 09.02.2021

Світ щодня все більше пізнає складний «характер» COVID-19. Тож що більше його вивчають медичні спільноти, то швидше онов­люють правила протидії йому. Так сталося й нещодавно – Всесвіт­ня організація охорони здоров’я (ВООЗ) оновила рекомендації щодо масового використання захисних масок в умовах пандемії. Зробила вона це делікатно – запропонувала керівникам держав зважити на те, як швидко розповсюджується C0V1D-19 серед населення, і по­радити своїм громадянам носити захисні маски в місцях масового скупчення людей, де складно чи немає можливості дотримуватися безпечної соціальної дистанції. Нині вже йдеться і про тих, хто не має симптомів гострого респіраторного вірус­ного захворювання, грипу чи того ж таки C0V1D-19; літніх і людей із хронічними захворюваннями; дітей.

Коди надягати

Попри те, що з кожною новою рекомендацією ВООЗ розширює коло тих, кому потрібно носити захисні маски, однак щодо доречнос­ті їхнього використання людство сперечається досі.

На запитання «Чи може захисна маска зупинити поширен­ня пандемії?» маємо відповідь: і так, і ні. Так – тому що вчені з’ясували, що маска значно сповільнює швидкість розповсю­дження вірусу. І це підтверджує статистика – у країнах, де за­хисні маски стали частиною щоденного вжитку населення, пандемія не так стрімко розвивається. Утім, є й зворотний бік – самотужки та за неправильної експлуатації маска не захистить від інфікування. Адже ефект буде помітним, якщо маскового ре­жиму дотримуватимуться всі.

Раніше ВООЗ і Дитячий фонд 00Н (ЮНІСЕФ) рекомендували надягати захисні маски дітям віком від 12 років. Нині ці організації допускають, що масками потрібно користуватися й дошкільникам – зокрема, у випадках, коли безпечної соціальної дистанції дотримати­ся складно чи неможливо і коли є високий ризик передачі COVID-19 у місцевості, де живе та навчається дитина.

А якщо вже так сталося, що дитина захворіла на COVID-19 чи має його симптоми, то повинна носити не захисну, а медичну маску. Це стосується не лише тих випадків, коли вона буває у громадських місцях, а й удома – зокрема, коли виходить зі своєї кімнати чи кон­тактує із членами родини. При цьому рідня також має носити мас­ки – медичні чи захисні.

Однак не COVІD-19 єдиним. Адже медична маска захищає ди­хальні шляхи від інших інфекцій, що передаються повітряно-кра­пельним шляхом:

  • ГРВ1 та грипу;
  • паротиту, кору, краснухи;
  • вітряної віспи;
  • кашлюка;
  • стрептококової інфекції, найчастіше – ангіни;
  • туберкульозу тощо.

Спільні симптоми у них – це кашель, іноді – чхання. І коли вони проявляються, то хворий – найбільш небезпечний. Адже під час кашлю він розпилює хвороботворні мікроорганізми на відстань майже до двох метрів. Тож щойно ви виявили епідемічні показники в дитячому садку, а завідувач сповістив про це колег і батьків вихо­ванців, порекомендуйте їм усім носити маски. Пильнуйте за тим, щоб діти із кашлем і чханням носили медичні маски протягом дня та вчасно змінювали їх на нові. А от усім іншим можна носити захисну   маску – тканинну чи неткану, власного чи промис­лового виробництва.

Коли все ж таки не потрібна

  1. Під час прогулянки нелюдною вулицею чи гри на дитячому майданчику, де є можливість дотримуватися безпечної соціаль­ної дистанції; а також під час велопрогулянок чи занять спортом на свіжому повітрі.
  2. Коли спричиняє дискомфорт у дитини. Скажімо, коли вона має особливі освітні потреби. У разі, якщо дитина має захворювання слуху, то їй буде складно зорієнтуватися й читати по губам; пору­шення вимови – якісно співпрацювати з логопедом тощо.

Робота з батьками

Проведіть санітарно-просвітницьку бесіду з батьками та оновіть інформацію на інфостенді. Якщо за теперіш­ніх умов індивідуальну зустріч організувати складно, скористайте­ся онлайновими інструментами – вебконсультацією за допомогою програм. Утім, не упустіть можливість закріпити знання батьків вихованців і колег з «маскової» теми наочністю – роздайте їм буклет.

Також поясніть, як правильно доглядати за захисною маскою, і Насамперед порадьте батькам вихованців давати дитині достатню кількість захисних масок для того, щоб вона їх вчасно змінювала. А потім зауважте, що після використання їх потрібно зберігати в герметичному контейнері чи пакеті ZipLock, допоки ввечері не ви­перуть. Найліпше це робити за допомогою пральної машини – адже можна виставити температуру води вищу, ніж за ручного. Насамкі­нець маску потрібно повністю висушити й, за можливості, обробити парою з парогенератора чи праски.

Робота з дітьми

Тепер взаємодійте з вихованцями – грайте в сюжетно-рольові ігри. Скажімо, візьміть їхні улюблені пластикові іграшки й повідомте, що вони захворіли. А потім разом їх «лікуйте» і навчайте проти­епідемічної поведінки, щоб іграшки не «інфікували» одна одну – ра­зом надягніть на них захисні маски. Можете зробити кілька світлин іграшок в «екіпіруванні» й обговорити значення такого вчинку. Ця хитрість потрібна для того, аби діти звикли до образу людей у масках і не лякалися, – а натомість знали, що так вони захищають себе й оточення від захворювань. Згодом помітите, що вони чинитимуть так само, як їхні «хворі» іграшки, – налягатимуть захисні маски са­мостійно й без істерик.

Результат пандемії майже повністю залежить від наших дій. І так, якщо ми всі дотримуватимемося гігієни рук, кашлевого етикету, носитимемо захисні маски й оберігатимемо від інфікування себе та і оточення, то зможемо впоратися із нею швидше. Адже маски в будь-якому випадку шкодять здоров¢ю менше, ніж C0VID-19. А якщо ними ще й правильно користуватися, то дилема вибору між здоров¢ям і комфортом не виникатиме.

 

За матеріалами журналу

“Медична сестра дошкільного закладу” № 12/2020

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *