9 порад, як вести ділове спілкуввння у месенджерах | Лебединський ДНЗ (ясла-садок) «Ромашка»
browser icon
Ви використовуєте стару версію вашого браузера . Будь ласка, оновіть ваш браузер!
Використання застарілого браузера робить ваш комп'ютер вразливим. Для безпечнішої та швидшої роботи, будь ласка, оновіть ваш браузер зараз або спробуйте використати інший браузер.

9 порад, як вести ділове спілкуввння у месенджерах

Posted by on 19.11.2018

Viber, WhatsApp, Facebook Messenger – месенджери – нині використовують не лише для особистого спілкування. З їх допомогою вирішують і робочі питання: проводять наради, розв’язують нагальні проблеми, спілкуються з колегами, батьками вихованців. Це – переваги. Є й недоліки.

Переваги:

  • оперативність у спілкуванні, вирішенні робочих питань;
  • прочитавши повідомлення, можете відповісти на нього одразу або відтермінувати відповідь;
  • користуватися месенджерами можна безкоштовно

Недоліки:

  • щоб бути на зв’язку постійно, потрібне підключення до інтернету;
  • вам можуть написати в неробочий час;
  • регулярно приходять спам і реклама, які заважають роботі.

Ділове спілкування у месенджерах можна вести двома способами: створити чат, тобто залучити до обговорення питання, повідомити інформацію одразу багатьом, або спілкуватися індивідуально.

Щоб спілкування було результативним і безконфліктним, скористайтеся порадами.

Пишіть за темою

Перше повідомлення має бути змістовним і зрозумілим – зазначайте тему переписки. Не використовуйте багато абревіатур та скорочень

Стежте за тоном повідомлень

При спілкуванні у месенджерах ми часто забуваємо, що співрозмовник не бачить нас, не чує голосу і може інтерпретувати фразу не так, як ви планували.

Запобігайте конфліктам

Виявляйте однакову повагу до всіх, з ким спілкуєтесь. Дотримуйте нейтралітет: не вступайте в суперечку і не ставайте на чийсь бік у загальному чаті. Зберігайте дистанцію: не допускайте неконструктивної критики та не переходьте на “ти”. Якщо назріває конфлікт, закликайте учасників бесіди не плутати особисте і ділове спілкування. За потреби запросіть на особисту бесіду.

Стежте за оформленням повідомлень

Дотримуйте правил орфографії та пунктуації. Не пишіть речення великими літерами. Читач підсвідомо сприйматиме такі речення, як крик. Складайте лаконічні речення, щоб адресат з легкістю їх прочитав, уникайте задовгих і закоротких речень.

Визначте тривалість спілкування

Можливість написати або відповісти в будь-який час – головна перевага спілкування у месенджерах. Але навіть у месенджері ніхто не зобов’язаний реагувати миттєво. Поки співрозмовник ваше повідомлення не прочитав, “смикати” його не слід. Також не слід писати у неробочий час.

Не ухвалюйте серйозних рішень у месенджері

У месенджерах обговорюйте робочі питання, але не ухвалюйте серйозні рішення. Для цього ліпше проведіть зустріч, переговори. Також не варто покладатися на месенджери, якщо потрібно скасувати зустріч чи розв’язати термінову справу: людина не завжди встигає відрагувати на повідомлення. Ліпше зателефонуйте.

Економте час

Якщо вам у повідомленні надійшла нецікава пропозиція від незнайомої людини, ви можете прочитати її та не відреагувати на повідомлення. Відмітка “прочитав”  – це знак, що ви побачили повідомлення.

Правила поведінки під час спілкування у месенджерах

  1. Будьте ввічливі з усіма учасниками чату. Не публікуйте повідомлень, які можуть образити інших людей.
  2. Цінуйте час інших. Пишіть стисло і по темі.
  3. Уникайте ненормативної лексики.
  4. Зазначайте першоджерело інформації, яку репостите.
  5. Не плутайте особисте і ділове спілкування.
  6. Зберігайте спокій у конфліктній ситуації. Це допоможе знайти вихід і нікого не образити.

(Журнал “Практика управління дошкільним закладом” № 10, 2018)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *