| Лебединський ДНЗ (ясла-садок) «Ромашка»
browser icon
Ви використовуєте стару версію вашого браузера . Будь ласка, оновіть ваш браузер!
Використання застарілого браузера робить ваш комп'ютер вразливим. Для безпечнішої та швидшої роботи, будь ласка, оновіть ваш браузер зараз або спробуйте використати інший браузер.

Posted by on 18.02.2019

Форми роботи з батьками 

 «Секрети спілкування з дитиною»

 Вправа «Згоден — не згоден

  •  перевірити знання основних правил ви­ховання дитини, організації її розпоряд­ку дня;
  • розвивати пізнавальний інтерес.

Практичний психолог озвучує твердження і батьки погоджуються чи не погоджуються  з ними, поянюють свою думку.

Твердження для батьків:

  • Замінити читання казки мамою не може жодна аудіоказка, навіть у виконанні професійних акторів.
  • Дитині дуже корисно увечері, перед сном, побігати, пострибати, подивитися мультфільм про чудовисьок або з бійка­ми.
  • Шестирічна дитина не має спати вдень.
  • Треба обіймати дитину не менше 8 разів на день.
  • Дошкільнику не обов’язково дотримува­тися режиму дня.
  • Перед сном дитині корисно полежати в теплій ванні, пограти з водою.
  • Часто хвалити дитину шкідливо.
  • Постійно критикувати дитину корисно для її виховання.
  • Дисципліна — це покарання.
  • Повчання — це не накази, а мудрі поради. Повчаючи дитину, важливо вибирати правильні формулювання і тон.
  • Виражати свою любов до дитини можна за допомогою обіймів.
  • Заборони — головні рушії виховання.
  • Якщо дитина пустує, бігає, перекидаєть­ся, шумить, її неодмінно треба насварити або покарати.
  • Якщо дитина зробить щось хороше, то можна цього навіть не помітити і не ак­центувати на цьому увагу.
  • Діяльністю дітей потрібно керувати.
  • Я виконую будь-яке прохання своєї ди­тини.
  • Кожна похвала має бути обгрунтованою і щирою.
  • Необдумана похвала як наркотик
  • Укладати спати дитину можна 0 22 – 23 годині, виспиться на вихідних, пізніше прокинеться
  • Фізичні вправи допомагають мені перебороти стрес
  • Моя дитина вранці не обов’язково робить зарядку, за день набігається
  • У дитячому садку моя дитина їсть погано, тому що там несмачна їжа, зате вдома я її нагодую ковбаскою, сосисками, піцою та іншою смакотою
  • Я дозволяю своїй дитині усе, аби вона не плакала і не гнівалася
  • Подарунки для дитини – це найяскравіша «мова» моєї любові до неї.

 

Вправа «Девіз»

Мета :

спонукати сформулювати життєве кредо та обгрунтувати його.

Ведуча: «У давнину був звичай — зображу­вати на воротях замку, на щиті лицаря родовий герб і девіз, тобто короткий вислів, який виражав основну ідею або мету діяльності власника. Ми з вами не малюватимемо герби ваших родин, а ось над девізом, точніше — життєвим кредо, нумо поміркуймо. Сформулюйте кредо, яким ви послуговуєтеся у вихованні дитини».

Учасники по черзі озвучують свої кредо та за бажання обгрунтовують їх.

 

Вправа «Шість кіл любові»

Мета:

спонукати осмислити, що і хто для бать­ків найважливіші в житті.

Хід:

Ведуча: «Перед вами шість кіл любові, що розходяться від центра. Розподіліть свою любов по колах, тобто проранжируйте її за значимістю для вас. У першому колі, найбільшому, запишіть, хто або що для вас найдорожчі, найцінніші. У дру­гому, меншому, вкажіть те, що менш значуще, і так далі».

Учасники обговорюють свій вибір

 

Психологічні досліди

Мета:

  • сприяти усвідомленню того, як поведінка батьків впливає на психологічний розви­ток дітей.

 

Склянка води

Хід:

Лунає приємна музика.

Ведуча: «Спілкуючись зі своєю дитиною ви щодня торкаєтеся струн її душі. Але чи завжди ці дотики мудрі, толерантні? Чи завжди дитина ро­зуміє, що ви її приймаєте та розумієте? Нумо про­ведемо цікавий дослід і побачимо, як ми впливає­мо на дітей.

Уявімо, що склянка з водою — це дитина! (Ведуча показує склянку з водою.) Чиста, прозора, наївна, відкрита, щира! А сіль — глузливі, образ­ливі слова, які ми висловлюємо на адресу дити­ни в буденному житті, іноді навіть не помічаючи цього. Це критика її помилок, жарти, кепкування, звинувачення тощо. (Ведуча додає сіль уводу.)

А суміш перців — це грубі, пекучі, гіркі сло­ва: образи, погрози, крик, покарання, зокрема ті­лесні. Їх ми найчастіше адресуємо дитині самі в стані гніву або в поганому настрої. (Ведуча додає суміш перців уводу.)

Грудка землі — це неуважність, зневага, байдужість, ігнорування потреб і переживань ди­тини. (Ведуча додає землю у склянку.)

А ложка символізує батьківський тип пове­дінки з дитиною, наші виховні підходи, які ми ви­користовуємо у спілкуванні з дитиною. (Ведуча опускає ложку у склянку.)

Увесь вміст склянки ми зараз добре перемі­шаємо — і отримаємо емоційний стан дитини! (Ве­дуча перемішує вміст склянки і показує, що вода стала брудною.) Увесь бруд у склянці — це стреси, неврози, страхи, тривожність, агресивність, не­впевненість у собі, відчуття себе непотрібною, не­щасною. І коли їх стане надто багато, вони виплес­нуться зі склянки у вигляді негативної поведінки: сварок, криків, істерики, бунтарства.

Скільки часу має минути, аби все у склян­ці осіло, а дитина забула ці неприємні слова? І чи забуде вона їх взагалі, чи, як у склянці на дні, вони залишаться в душі дитини у вигляді емоцій­них ран або мозолів? (Відповіді учасників.)

А варто лише легесенько струсити склян­ку — і знову усе в ній підніметься на поверхню! Поміркуйте над цим!».

 

Повітряна кулька

Хід:

Ведуча: «Причиною того, що ми діємо не так, як хочемо, є невміння керувати собою, своїми не­гативними емоціями. Як це виглядає збоку? Нумо поглянемо. Для цього проведемо дослід із повітря­ною кулькою.

Уявіть, що кулька — це ваше тіло! Пові­тря всередині — гнів, роздратування, образа, злість! Нумо надуємо кульку. (Ведуча надуває кульку.)

А тепер відпустимо її і постежимо, що від­бувається з кулькою. Вона летить з одного боку в інший абсолютно некеровано! Так буває і з лю­диною, коли вона гнівається. Вона не контролює себе, а тому може образити кого-небудь.

Тепер знову надуємо кульку і спробуємо ви­пускати з неї повітря маленькими порціями. (Ве­дуча потроху випускає повітря з кульки.) Що з нею відбувається? (Вона поступово здуваєть­ся.) А що відбувається з повітрям всередині куль­ки? (Повітря виходить.) Отже, кулькою можна керувати і випускати з неї повітря повільно, по­ступово. Так і наші емоції можна контролювати, аби не образити нікого».

Вправа-привітання
«Розповідь про свою господиню»

Мета:

  • сприяти саморозкриттю учасників гру­пи, налагодженню доброзичливих вза­ємин між ними.

Хід:

Ведуча: «Ми з вами вже переконалися, що в нашій групі можна бути відвертим. Нумо ще раз спробуємо розповісти одне одному щось про себе без будь-якої попередньої підготовки.

Пропоную знайти у себе в кишені, сумочці будь-яку вашу річ і розповісти нашій групі від її особи історію про свого власника.

Наприклад, «Я — ручка Ірини. Я знаю її не­щодавно, але вже можу розповісти про неї те, що вона…».

Учасники групи виконують вправу. Відтак розповідають, які почуття, емоції відчули під час виконання завдання або ж підготовки до нього.

 

Вправа-привітання «Допитливий м’ячик»

Мета:

  • налаштувати на роботу;
  • об’єднати учасників у групи

Хід

Учасники та ведуча стають кружка. У руках ведучої м’яч. Вона ставить запитання комусь із учасників та кидає йому м’яча. Той, впіймавши м’яч, відповідає, кидає м’яч та ставить запитання іншому учаснику. Гра триває.

Запитання можуть бути про настрій, самопочутгя, очікування щодо сьогоднішньої зустрічі. Бажано, щоб усі учасники поставили своє питання і відповіли.

 

Фізкультпауза:вправа
«Фермер, будинок, землетрус»

Мета:

  • сприяти розслабленню, зняттю інтелек­туального напруження;
  • активізувати увагу.

Учасники розраховуються на «перший», другий», «третій» і об’єднуються в трійки. Перші і другі номери стають обличчям одне до одного і з’єднують руки над головою, утворюючи дах будинку. Третій учасник стає всередині будинку під дахом». Цей учасник буде «фермером».

Учасники уважно слухають та виконують команди ведучого. За командою «Будинок!» двійки, які утворюють будинок, повинні знайти собі інших «фермерів». «Фермери» в цей час залишаються на своїх місцях. За командою «Фермер!» на місці залишаються «будинки», а всі «фермери» шукають собі нові «будинки». За командою «Землетрус!» кожен член трійки знаходить собі нових партнерів.

Вправу повторюють кілька разів. Ведуча на­виває команди в довільному порядку.

 

Фізкультпауза: гра «Молекула — хаос»

Мета:

  • активізувати учасників для подальшої роботи;
  • сприяти інтелектуальному відпочинку.

Хід:

Ведуча зачитує інструкцію: спочатку тре­ба рухатися по кімнаті у довільному порядку зі словами: «Молекула — хаос, молекула — хаос». Коли ведуча вигукує будь-яке число, усі повинні об’єднатися в команди із озвученою кількістю учасників, міцно взявшись за руки. Відтак знову всі рухаються, і гра триває.

Далі ведучий ускладнює завдання і вигукує не просто число, а назву хімічної сполуки. Учас­ники повинні полічити сумарну кількість молекул у ній і відповідно об’єднатися в групи, наприклад, HCL (2), Н20 (3).

У кінці гри ведучий вигукує загальне число учасників гри — і всі стають кружка.

 

Вправа «Пухнастики і колючки»

Мета:

  • налаштувати учасників на роботу;
  • створити комфортну атмосферу, поліп­шити настрій;
  • сприяти згуртованості групи.

Хід:

Для вправи знадобиться набір невеликих пухнастих і колючих предметів, як-от ватяні куль­ки, кнопки, а також «скринька настроїв».

Ведуча вітається з групою і запитує, з яки­ми емоціями учасники прийшли на сьогоднішнє заняття — з «колючкою», яка символізує непри­ємності, роздратування, негатив, чи з «пухнастиком» — радістю, піднесеністю. Починаючи з веду­чої, усі по черзі вибирають відповідно «колючку» чи «пухнастика», описують свої емоції на цей мо­мент і кладуть предмет у «скриньку настроїв».

 

Вправа «Коло рук»

Мета:

  • завершити роботу на емоційному підне­сенні.

Хід:

Лунає приємна повільна музика. Учасники сидять кружка.

Ведуча: «А зараз нумо всі разом візьмемося за руки. Уявіть у своїх грудях вогник добра, ніж­ності та любові. Відчуйте, як він розгорається, його тепло потрапляє у праву руку і виливається в долоню того, хто сидить праворуч, насичується його любов’ю та рухається далі по колу. Потім те­пло вогника знову повертається до вас, збагаче­не теплом усіх учасників нашої групи. Ви стаєте сильнішими, впевненішими у собі та своїх силах, бо ви насичені любов’ю інших людей».

Запитання для обговорення:

  • Які у вас виникли відчуття під час та піс­ля цієї вправи?
  • Чи виправдалися ваші очікування щодо заняття ?
  • Які ваші враження від зустрічі та поба­жання всім учасникам?

Учасники висловлюються по черзі по колу.

 

Вправа «Серденько»

Мета:

  • дати змогу учасникам групи осмислити, проаналізувати досвід, набутий під час заняття.

Хід:

Ведуча: «Я прошу усіх учасників нашої зу­стрічі розповісти про свої почуття, емоції, вра­ження після нашого спілкування сьогодні. Прокоментуйте також, чи виправдалися ваші очі­кування від зустрічі.

Сподіваюся, що сьогоднішнє заняття тор­кнулося вашого серця, тому свої висловлювання ми озвучимо, тримаючи в руках серденько і пе­редаючи його одне одному як символ взаєморозу­міння, пошани та толерантності».

Усі учасники групи по колу висловлюються, передаючи з рук в руки іграшкове або паперове серденько. Останнім висловлюється ведуча і дя­кує всім за роботу.

 

 

 Вправа «Голубина пошта»

Мета:

  • підбити підсумки заняття;
  • сприяти поліпшенню мікроклімату у групі.

Хід:

У кошику розміщені паперові голуби, у них у дзьобиках — маленькі листівки з іменами усіх учасників групи. Ведуча пропонує кожному учас­нику взяти одного голуба, прочитати подумки ім’я на листівці у дзьобику птаха. Потім на криль­цях написати комплімент або описати вподоба­ні риси характеру адресата та щиро йому щось побажати.

Голубів знову повертають у кошик, а потім ведуча роздає таємничі записки адресатам

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *